Қонақ үйлердің орналасу түрлері
Қонақ үйде орналастыру төрт топқа бөлінеді: тұрғын, администраторлық, қызмет көрсету және қосалқы жұмыс.
Тұрғын — барлық категориялардағы номерлер.
Администраторлық — вестибюль, орналастыру орындарымен коммуникация, администраторлық кабинет.
Қызмет көрсетуші — қоғамдық орындар және қоғамдық пайдалану (киноконцерттік залдар, музыкалық салондар, конференция залдары).
Қосалқы жұмыстар — иелік және қойма орындар (кір жуу, ремонт шеберханасы, қоймалар).
Қонақ үйдің негізгі ауданын тұрғын комнаталары-номерлерді құрайды, сонымен қатар онымен байланысты қосымша қызметтік орындар. Қонақ үй номері өзіне адамға қажетті барлық элементтерді кіргізеді (асханадан басқа), бұл жерде демалуға және ұйықтауға, жұмысқа, қонақ қабылдауға орын болуы керек. Дәрежесіне қарай, ыңғайлылығына, санына қарай номерлер келесі категорияға бөлінеді:
Көпбөлмелі номер (апартамент) — әдетте 3 комнатадан тұрады: жатын бөлме, қонақ бөлме, кабинет. Мини-кухня орналасады.
Люкс номер — 2 комнатадан тұрады: жатын бөлме және қонақ бөлме. Жоғарғы сапалы жиһаздармен, стандартқа сай талаптар мен құрал-жабдықтар.
Дубль номер — жұптас номер, бір есіктен екінші есік іргелес.
Стандартты номер — қонақ үй категориясына лайықты бір комнаталық номер.
Тұрғын топтың қосымша: вестибюль, каридорлар, этаждық холлдар және қонақ болме. Вестибюльді топқа: вестибюль кезекші администратор орны, гардероб, қабылдау бөлмесі, паспортный стол, касса, қызмет көрсету бюросы. Оған орналасатындар агентство байланысы, транспорттық бөлімше, сувинер сататын киосктер, парфюмерия, газет-журналдар және т.б. Вестибюльге кірер алдын ресторан және кафе бар. Қонақ үй ғимаратында вертикальды және горизонтальды байланыстармен қамтамасыз ету керек.
Горизонтальды байланыс бір этаждағы орналасуларды біріктіреді (коридорлар, галерия, холлдар және т.б.).
Вертикальды коммуникацияға: сатылар, лифтілер, сатылар (лестница) негізгі және қосалқы болып бөлінеді.
Администратор орындарына: директор кабинеті, бухгалтерия, кадр бөлімі кіреді.
Қызмет көрсету орындарына тамақтану пункты кіреді: ресторан, буфеттер, кафелер. Әдетте тамақтану кәсібі администраторлар бақылауында болады.
Көршілес кәсіптерге: байланыс бөлімі, банк бөлімі, халықаралық телефон, сату киоскі, транспорттық агентство, шаштараз.
Тазалық сақтау жұмыстарын ұйымдастыру
Қонақ үй — бұл үздіксіз режимде қызмет ететін, жоғарғы санитарлы-гигиеналық талапқа сай кәсіпорын. Қонақ үй қандай категорияға жатса да ол әрдайым таза болу керек. Бұл күнделікті персоналдардың территорияны, қонақ үй алдын, администратор орындарын тазалау болып табылады. Сол үшін тазалау қалай жақсы ұйымдастыруға болатын және қонақ үй шаруашылығын тазалықпен қамтамасыз ету керек екенін білу керек.
Жылдам әрі жоғарғы салада тазалық сақтаудың санитарлы-эпидемологиялық нормалар бөлінеді:
— жоғарғы классификациялық профессионалды персоналдарды дайындау;
— толық инвентарлы, қаз қалпында сай тазалық материалдары;
— қаз қалпында сай тазалау машинасы және механизм түрлері.
Қонақ үйде тазалықты жүргізудің ең маңыздысы уақыттарды дұрыс бөлу. Тазалау тез әрі уақытты алмас үшін міндетті. Тазалау жұмысын жүргізуде әртүрлі маңызды элементтер қатысады:
— этаж персоналдары қонақтың көзіне азырақ түсу керек;
— тазалау инвентары және тазалау құралдарын көпшілік орындарда қалдырмау керек;
— мусор тасушылар, тазалаушылар қонақ үйде тазалау кезінде уақыттарын артық нәрсемен алаңдатпау керек. Бұл процестердің орындалуы қонақ үйдің қызмет көрсетудің дәрежесі болып табылады. Тазалау жұмыстарының категориялары:
— қонақ үйге қатысты территорияны тазалау;
— орталық кіру ауданын және вестибюльді және вестибюльге қатысты группаларды (гардероб) тазалау;
— жалпы қолданыстағы орындарды тазалау: сатылар (лестниц), каридорлар, холлдар, администратор, қызметтік және қосымша орындары.
Жұмысшылардың бірін-бірі орын алмасуы тек жетекшінің келісімімен іске асады. Қызмет көрсетудің директордың орынбасары қонақ үйде қызмет ететін персоналдардың жұмыстарын бөліп, ұйымдастырады[48].