Әлеуметтік қызметкер.Әлеуметтік қызмет жүйесі туралы қазақша реферат
Әрбір әлеуметтік қызметкер ол кәсіби маман болуы үшін ол көптеген жылдар еңбек ету керек. Яғни практика жинап, әлеуметтік кәсіби маман болуы керек. Ол кәсіби маман болуы үшін оның жан-жақты білім салаларынан білімі, әлеуметтік мәселелерді жақсы білу, әлеуметтік жұмыс теориясын, әдістерін, технологияларын білу, адам психологиялары жақсы білу, адамды түсіну сияқты сапалары болуы керек.
И. А. Зимняя әлеуметтік қызметтердің 13 професионалды ролін функционал арқылы анықтаған:
— әлеуметтік қызметкер. Ол адамдар, топтар, халық ішінен қиындықтары барын анықтайды, кризисті ситуацияда, қиын жолдарға түсуі адамдарды тексереді. Оның негізгі тапсырмасы мәселе, туғызатын, қоғам факторларын анықтау.
Клиентті анықтаушы( outreach worker) деп аталады.
Брокер( broker) – проблемасы бар адамдарға тиісті көмек көрсету орнына жіберу. Яғни әлеуметтік мекемелерді халыққа таныту және оған орналастыру.
Буфер (mediator) — екі топ пен адам арасында болуы мүмкін, сондықтан оның міндеті осы екеуінің арасындағы келіспеушілікті тоқтату бірге жұмыс істеуге үйрету.
Адвокат, қорғаушы (advocate) – қорғауды қажет ететін адамдардың құқығын қорғаушы әлеуметтік қызметкер.
Бағалаушы ( ekaluktor) – ақпаратты жинаушы әлеуметтік қызметкер, тұлғаның топтың проблемасын бағалау, шешім табуға көмектесу.
Мобилизатор ( mobilizator) – проблеманы шешуді болмайды, оның міндетін шешу жолдарын табу, істі бастау, ұйымдастыру. Ол өз жеке адам әрекет немесе ішіндегі әрекет болуы мүмкін.
Оқытушы ( teacher) – ақпарат береді, халыққа білімін дамытуға көмектеседі.
Корректорлы әрекет ( Bavior chorder) – ол адамның істерін, әрекеттерін өзгерту, топтың немесе тұлғаның қабылдауына өзгерту енгізуші.
Консультант ( consultant) – кешен проблемасын шешуде басқа жұмыскерлермен немесе ұжыммен бірігіп жұмыс істеуші.
Проектоист (Community plaanner) – бірігіп жұмыс істеушілер, қызметінің бағдарына, дамуына өз үлесін қосуда.
Ақпарат менеджері ( Data mannader) — әлеуметтік орта туралы мәлімет жинап таратушы.
Администратор ( administrator) — әлеуметтік көмек мекемесі ақпаратты, мекемені , ұйымды басқарушы.
Әрбір кәсіби маман міндеті
— адамгершілік;
— силамдық;
— адамды ол қандай, солай қабылдау;
— кішіні құрметтеу, үлкенді қадірлеу;
— Өзінің мамандығына деген қызғушылық;
— өз ісіне жауаптылық т.б қасиеттер . Себебі әлеуметтік қызметкердің қолында адам өмірі тұр . Ол өз ісіне жауапты , тұрақты болуы тиіс.
Әрбір әлеуметтік қызметкер бірден кәсіби маман болып кетпейді. Біз осыны есімізде сақтауымыз керек. Ол оның қызметінің барысында дамып, оның бойына сіңіріледі.
Әлеуметтік жұмыс жеке адамға бағытталған. Тіпті ол топпен жұмыс істесе де ол олардың әр қайсысымен жеке-жеке жұмыс атқарады.
Әлеуметтік қызметкердің кәсіптік тұлғасы мына жағдайларда ерекше көрінеді:
-Белгілі бір мәселені шешкенде, әлеуметтік қызметкердің методологиялық базасының кеңдігі;
— Қызмет процесіндегі клиент пен әлеуметтік қызметкер арсындағы әлеуметтік қақтығыстарды шешуі;
— Мәселені шешу кезіндегі болжау, шешу, басқару.
Әлеуметтік қызметкер кәсіби маман ретіндегі міндеті оның қызметін күрделендіреді.
Әлеуметтік қызметкер міндетіне мүгедектердің үйіне немесе станционарлық жағдайда медициналық көмек көрсетуді ұйымдастыру кіреді. Әлеуметтік қызметкердің атқаратын жұмысы әртүрлі .
Ұйымдастырушылық қызмет әр жерде ( аймақта , тұрғындық жерлерде ) әлеуметтік қызмет мекемелерін құрумен және басөқару мен байланысты байланысты әлеуметтік қызметкер адамдар қызығушылығын біле отырып, олардың бос уақытын ұйымдастрыуна әр түрлі ұйымдар қатыстыра отырып өткіщуге себеп болады.
Бұдан басқа тікелей және жанама түрде маргиналдық тұоғындар бөлігіне қолдау көрсетеді.